Wij hechten veel waarde aan tevreden relaties (en medewerkers) en we werken daarom steeds aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Zo moet er sprake zijn van een absoluut wederzijds vertrouwen en respect. In dat kader past ook een klokkenluidersregeling, want waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt.
K+M Adviserende Accountants heeft een regeling die waarborgt dat, personen van buiten K+M Adviserende Accountants en bij haar verbonden personen zonder gevaar voor hun rechtspositie, vermeende onregelmatigheden binnen of (mede) buiten K+M Adviserende Accountants aan de orde kunnen stellen. Deze regeling leidt ertoe dat klachten worden vastgelegd, vertrouwelijk en tijdig worden behandeld en dat de onregelmatigheden waarover wordt geklaagd, indien gegrond, tijdig worden afgehandeld door het nemen van passende maatregelen door K+M Adviserende Accountants.
De klokkenluidersregeling van K+M Adviserende Accountants heeft betrekking op de volgende situaties:
Indien er sprake is van verschillen van inzicht, dan wel klachten over het optreden van K+M Adviserende Accountants dan wel haar medewerkers, kan gebruik worden gemaakt van deze klokkenluidersregeling. Het spreekt voor zich dat we u het liefst persoonlijk te woord willen staan, middels onze klachtenregeling. Het verschil met de klachtenregeling hangt samen met het feit dat het gebruik van de klokkenluidersregeling altijd op basis van anonimiteit plaatsvindt.
Hoe verloopt een melding van de klokkenluidersregeling bij K+M Adviserende Accountants:
Wij willen u melden dat, de correspondentie hierover en de behandeling geschieden onder volledige geheimhouding en vertrouwelijkheid, tenzij de melder de vertrouwenspersoon ontheft van zijn geheimhoudingsplicht.
K+M Adviserende Accountants garandeert dat medewerkers die meldingen aan de vertrouwenspersoon doorgeven op grond van deze klokkenluidersregeling, dat de melding op geen enkele wijze van negatieve invloed zal zijn op zijn/haar functioneren binnen de accountantsorganisatie, dan wel zijn/haar carrière.
Indien u gebruik maakt van de klokkenluidersregeling, waarderen wij dat zeer. U geeft ons hiermee immers (zei het anoniem) een tweede kans. U kunt ervan verzekerd zijn dat wij ons uiterste best doen om herhaling van het betreffende probleem te voorkomen.
Wij vertrouwen op een goede verdere relatie en samenwerking en richten ons naar u.
H.P.M. (Bert) Kortekaas AA P. (Patrick) Kortekaas AA