14 mei 2007 | Ministerie van Financiën | publicatie | DGB 2005-1115
De staatssecretaris van Financiën heeft het Beheersverslag 2004 en het Bedrijfsplan 2005 – 2009 van de Belastingdienst naar de Tweede Kamer gestuurd. In de begeleidende brief merkt de staatssecrataris ondermeer op dat de telefonische bereikbaarheid van de Belastingdienst nog steeds te wensen overlaat. De Belastingtelefoon is omgevormd tot één landelijk callcenter op tien vestigingsplaatsen met één landelijk toegangsnummer. Binnenkort komt de staatssecretaris met een structurele en toekomstvaste oplossing voor de Belastingtelefoon. Het is de bedoeling dat meer belastingplichtigen via de website van de Belastingdienst zelf een antwoord op hun vraag kunnen vinden. Daarnaast is de overheid bezig om een zogenaamd persoonlijk domein te ontwikkelen. In een persoonlijk domein kunnen statusgegevens worden vastgelegd en transacties met de overheid worden verricht. De Belastingdienst probeert een eerste bijdrage aan een fiscaal persoonlijk domein nog in 2006 te ontwikkelen. Het aangifteproces voor particulieren zal op termijn worden omgedraaid door met vooringevulde aangiften te gaan werken. In plaats van belastingplichtigen naar gegevens te vragen zal de Belastingdienst de gegevens die hij al heeft presenteren in een vooringevulde aangifte. Invoering daarvan is voorzien in 2008.